První pomoc                      

Dostali jste se v podnikání, nebo se svou firmou do červených čísel? Začínáte mít pocit, že potřebujete změnu?  

Nezoufejte, vše co musíte udělat je zastavit se, rozhlédnout se a udělat nezbytná opatření pro nový start Vaší firmy. Většinou jsou tyto pocity spojeny s nedostatkem financí. Nejdůležitější pro to abyste vše zvládli je mít Dobrý produkt, Víru a Plán. Pokud jste si jistí, že toto máte a přesto se Vám nedaří prodávat Vaše výrobky či služby, pak pravděpodobně děláte něco špatně v oblasti marketingu. Potřebujete s tímto pomoci? Pak čtěte dál..    

      Pro to abyste dokázali zastavit kolaps Vaší firmy je zapotřebí, aby jste se v pravou chvíli dokázali zastavit a  opravdu reálně zhodnotit Vaší situaci. Toto v jednodušších případech většinou stačí, jde o takový restart, je to podobné jako s Vašim počítačem, po restartu je vždy rychlejší a výkonější. Toto musíte udělat se svou firmou a nezapomeňte ani na sebe. Vzpoměnte si na to nadšení, které jste v sobě měli, když jste svůj business rozjížděli, jak jste sršeli nápady a energií co vše se svým produktem dokážete..do tohoto stavu se musíte vrátit, prostě se nakopněte, a vykřesejte v sobě to nadšení. Stále se Vám nedaří ? Pak je třeba si udělat inventuru  v hlavních pilířích Vašeho podnikání. Prověřte si kvalitu Vašeho produktu, nebo služby. Pokud chcete být úspěšní, tak si musíte být jistí Vašim produktem, musíte vědět, že to co nabízíte je opravdu skvělý produkt/služba a že dokážete spoustě zákazníkům díky Vašemu produktu opravdu pomáhat. Musíte se soustředit především na kvalitu produktu a současně i na klienty a jejich potřeby.

PRVNÍ POMOC   Co můžete udělat hned pro to, aby Váš obchod začal fungovat ?

1. zkontrolujte Vaší webovou prezentaci, důkladně zkontrolujte aktuálnost obsahu. Prázdná místa doplňte. 

2. lidi z Vaší firmy, kteří Vás delší dobu štvou ihned vyhoďte, není na co čekat, vysávají z Vás leda peníze a energii...

3. zjednodušte veškeré procesy a najděte provozní úspory, telefony, pojistky, nadbyteční lidé, auta, energie..

4. když jste v recesi nenabízejte slevy, snažte si udržet svou cenu, zpět se ceny vrací velmi těžko, potřebujete vydělávat, stejnou, nebo vyšší cenu oproti konkurenci vyvažujte kvalitnějšími službami - zajímejte se více o samotné klienty. 

5. soustředte se na vysokou kvalitu Vašeho produktu.

6. najděte Vaše bývalé i stávající klienty a nabídněte jim další produkt, požádejte je o doporučení

7. osobně obvolejte nejdůležitější klienty a řekněte jim o přidané hodnotě k Vašemu produktu

8. zjistěte velikost Vašeho provozního kapitalu jasně si odpovězte, jak na tom jste a na jak dlouho Vám vystačí...snažte se ihned tvořit rezervy, prodejte např. nepotřebné technologie. 

9. soustředte se na Vaše cíle, napište si je a všechny zainteresované osoby s nimi seznamte, na viditelném místě si je vyvěste a každý den si je opakujte.